reklama

Nie je všetko také, ako sa zdá

Skúškové obdobie bolo v plnom prúde a ja som nerobil nič iné, len som sedel nad poznámkami, knihami a snažil som sa pripraviť sa na nasledujúcu skúšku. Ako každý raz, aj tento krát som cestoval vlakom a v rukách som držal poznámky. Snažil som sa už do aj tak preplnených mozgových závitov natlačiť posledné zvyšky informácii. Moja nálada nebola príliš optimistická a ja som si najväčšmi prial, aby skúškové už konečne skončilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako som tak sedel v studenom a pochmúrne pôsobiacom vagóne, do vagónu pristúpila staršia pani. Mala na sebe veľký huňatý kožuch. Na hlave baranicu, v jednej ruke kabelku a v druhej lopatu na sneh. Podišla ku mne a bez varovania spustila:

„Dáš si tie veci inam? Potrebujem sedieť v smere jazdy.“

Hneď som si pomyslel, že ma čaká veľmi dlhá cesta, ktorá obvykle trvala tak štyridsať minút. Pani vo mne vytvorila dojem miernej arogantnosti. Dala si dole kabát aj baranicu, lopatu na sneh usadila na sedadlo pred nami a sadla si vedľa mňa. Chvíľu bolo ticho, čomu som bol rád. Ticho však netrvalo dlho a staršia pani sa rozhodla ku mne prihovoriť. Najskôr sa ma pýtala, či študujem. Začínalo sa to nevinnými otázkami, počas ktorých som sa dozvedel, že vyzerám tak na 17 rokov, pritom mám 22.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedalo jej nespomenúť jej deti. Mala dcéru, ktorá vyštudovala farmáciu a teraz pracuje v Bratislave na jednej súkromnej a veľmi prestížnej klinike. Jej syn, večný študent, ako mi stihla prezradiť, študuje už druhú vysokú školu – architektúru. Už po úvodných otázkach a jej malých príbehoch o deťoch si renomé v mojich očiach vylepšila. A to výrazne. Sršal z nej neskutočný optimizmus, stále sa usmievala a bola veľmi komunikatívna. Svoje otázky nasmerovala znova ku mne a snažila sa zistiť o mojom štúdiu viac. Netrvalo dlho a znova sa ujala slova. Dozvedel som sa, že by bolo vhodné, aby som po skončení štúdia na tejto vysokej škole, šiel študovať ešte jednu. Pani sa na mňa zadívala a vyhlásila, že by sa mi hodila architektúra, že vyzerám tak vzdelane (nosím okuliare, možno preto sa jej to tak zdalo, ale polichotilo mi to). Ďalšou alternatívou bola medicína. Ale hneď ma aj varovala, aby som nešiel študovať nejakú chirurgiu, resp. niečo podobné. Že by som si mal zvoliť niečo menej náročné, napríklad oftalmológiu, teda že by si ma vedela predstaviť ako očného lekára. Táto myšlienka sa jej páčila väčšmi. Neskôr som sa dozvedel aj to, prečo. Bola sestrička na dôchodku a celý život nerobila nič iné. Taktiež mi spomenula, že jej dôchodok nie je bohvie čo a že s manželom sa snažia pomáhať deťom ako vedia. Práve pre dcéru bola už tá, vyššie spomenutá, lopata na sneh.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto udalosť prebehla v dobe, kedy sestričky a lekári bojovali za lepšie platy. Tak som sa jej spýtal, čo si o tomto myslí ona.

Odpovedi na otázku a brilantne sa jej vyhla a až neskôr som si uvedomil, že mi neodpovedala.

Obaja sme sa blížili k cieľu našej cesty. Počas tých štyridsiatich minút ma táto pani nabila neskutočným optimizmom. Na konci našej cesty, už znova oblečená v kožuchu a baranici, sa ku mne obrátila, zaželala mi všetko dobré do života a veľa šťastia na skúške. Samozrejme, že prianie som jej opätoval a obaja sme sa pobrali vlastnou cestou. Celú cestu do školy som sa usmieval. Bolo to podvedomé. Bol som rád, že mi táto pani dodala optimizmus a pozitívnu náladu. Celý deň bol omnoho krajší, aj napriek pochmúrnemu zasneženému počasiu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

....a ak by to niekoho zaujímalo, skúšku som urobil ;)

P.S. usmievajte sa – nikdy neviete, komu tým urobíte radosť J

Jozef Okša

Jozef Okša

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študent, syn, kamarát, tichý a niekedy hlučný pozorovateľ sveta okolo seba ;) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu